vineri, 10 ianuarie 2014

EDITOR ARDUINO


     De sarbatori am primit cadou o placuta Arduino Mega 2560 - simfonie de pini si de optiuni. Desi nu prea sunt un mare fan al acestei platforme de dezvoltare am zis sa ii dau o sansa si credeti-ma chiar nu am fost dezamagit . Entuziasmul mi-a scazut brusc cand am (re)vazut IDE-ul. Aceeasi interfata super minimalista... ce sa zic aproape spartana. Chestia care ma enerva la culme era aceea ca nu poti deschide mai multe proiecte intr-o singura instanta. Asa ca am inceput sa sap.
    Stiam inca de la primele mele experiente cu Arduino ca exista undeva o optiune de a folosi un editor extern, insa pe atunci nu gasisem o optiune viabila. Acum insa exista. Sa nu uit:

TOATE INFORMATIILE PREZENTATE IN ACEST POST SUNT PRELUATE DE PE FORUMUL ARDUINO, VARIANTA ORIGINALA O GASITI AICI .

     In esenta se utilizeaza o versiune portabila a editorului de cod Notepad++ careia i se aduc la cunostinta comenzile pentru Arduino.

     Cum se realizeaza?

1.Download versiune portabila Notepad ++ de aici :
2.Se deazarhiveaza intr-un locatie convenabila (fiind o versiune portabila nu necesita instalare).
3.Se deschide editorul si se fac urmatoarele modificari:

  • Click Settings -> Style Configurator


  • Alegeti o tema (mie personal mi-a placut "Zenburn"):


  • Click pe "C++", click pe "Instruction Word" si in "User defined keywords" dati paste la urmatorul text asa cum se vede in  imagine:




  • Click acum pe "Type Word " si paste in  "User defined keywords" a urmatorului text ca in imagine:





  • Ultimul pas este de a adauga la extensia "ino" in caseta de text "User ext. :"
     Acum ca am facut modificarile in editor suntem gata sa il folosim pentru a scrie cod. Algoritmul este urmatorul.
  1. Creati in Arduino IDE un proiect nou deschideti unul existent si in File/Preferences bifati utilizarea unui editor extern. Ecranul in care se scrie codul se va face gri, facand imposibila editarea sau scrierea codului . 
  2. Deschideti fisierul creat sau existent cu editorul Notepad++. 
  3. Dupa ce ati terminat de scris sau editat codul va reintoarceti in mediul de programare Arduino unde dupa caz verificati sau uploadati codul. Veti observa ca in fereastra gri a fost adaugat tot codul pe care l-ati scris in Notepad++.
  4. Spor la treaba si succes.
   Aceasta metoda de editare si scriere are avantajul ca suporta intr-o oarecare masura auto code completition si chiar daca pentru fiecare proiect trebuie deschisa cate o instanta noua a Arduino IDE nu va mai fi necesara comutarea de la una la alta decat in momentul compilarii.

Iata si o poza cu editorul in actiune:  



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu