marți, 29 septembrie 2015

Interfata de control pentru Arduino cu C#



     Incepand cu acest articol voi incerca sa prezint intr-o serie scurta (mai mult sau mai putin) posibilitatile pe care le ofera Visual C# din perspectiva interfatarii cu Arduino.


     Marele noroc cu C#-ul este ca dispune de o librarie completa cu care se poate manipula relativ simplu un port serial. Daca se cumuleaza  acest lucru cu simplitatea cu care se pot scrie programe pentru Windows rezulta un mediu numai bun pentru dezvoltarea unor aplicatii cu aspect profesional in care, intr-un fel sau altul, sa fie implicat si Arduino.

     In acest articol ne vom familiariza cu configurarea portului serial in C#. Pentru acest motiv am facut o aplicatie simpla care aprinde si stinge niste... leduri. Ce iesit puteti vedea mai jos. Ca de obicei codurile sursa se pot descarca de aici.






       Cate ceva despre program...

      O data lansat, programul va cauta toate poturile seriale disponibile. Dupa ce va termina scanarea rezultatele vor fi adaugate drop box-ului "Serial Port". Dupa ce a fost ales portul serial corespunzator lui Arduino se poate apasa butonul "Connect". O conexiune valida va fi semnalizata prin schimbarea graficii  picture box-ului de dedesubt. 





       Schimbarea starii ledurilor reale se face prin apasarea efectiva a ledurilor virtuale (picture box-uri ). 
      In functie de cum sunt selectate optiunile radio button-urilor "One by one"  si "A group of leds" pot exista doua moduri de functionare:
  • comenzile sunt trimise in timp real ("One by one" - bifat)
  • comenzile sunt trimise numai dupa ce a fost apasat unul din butoanele: "Send to Arduino", "All on", "All off" ("A group of leds - bifat")
     Pentru a primi vizualiza feedback-ul din partea lui Arduino a fost adaugata o caseta de text in care afisat byte-ul curent.


Cam atat. Pe curand.

   












Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu