duminică, 27 martie 2016

AFISAJ 6 DIGITI CU ARDUINO

Motivul...



      De ceva vreme mi-am dorit sa experimentez cate ceva cu display-uri cu digiti. Ca orice om normal am comndat un driver specializat MAX7219. Din motive pe care nu le cunosc, magazinul online la care am plasat comanda, nu s-a sinchisit sa ma anunte ca nu au pe stoc integratul mai sus amintit.
Cum weekend-ul batea la usa si nu aveam nimic in lucru m-am decis sa imi construiesc singur un driver pentru 6 digiti. Am pus mana pe Proteus si am injgehbat o schema si un cablaj, asa cum se pot vedea mai jos:










     Apoi am scris o librarie (prima :) ) pentru Arduino cu ajutorul careia am reusit sa controlez afisajul. In esenta, cu ajutorul librariei, se pot realiza urmatoarele:
  1. se pot afisa ore, minute, secunde - in format decimal sau binar (un pitic mai vechi de-al meu);
  2. texte (in limita oferita de digit);
  3. se pot derula texte cu viteza setabila;
  4. se pot aafisa texte cu efect de clipire.
     Cum nu aveam material de test am mai facut un pcb pe care am fixat un RTC DS1307 si un sezor de temperatura DS18B20:



Concluzie...

Desi sunt multumit de functionalitate marimea lasa totusi de dorit. Cred ca mai comand o data MAX 7219 si miniaturizez tot sistemul.

Cele bune!!


PS: Daca e cineva interesat pot oferi cablajul si libraria.




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu