vineri, 4 martie 2016

Triplu stecher controlat prin internet (Partea II)



Schema...


Este gata! Am reusit sa finalizez si montajul care va comanda consumatorii alimentati la 220V.





Schema arata cam in halul de mai jos:



     Nimic complicat. Trei relee, a caror bobina este alimentata direct la 220V, sunt comandate de catre NodeMCU prin intermediul unor optocuploare (OMR351B) produse de catre Omron. Partea interesanta cu aceste optocuploare (tehnologie MOSFET) este ca pot alimenta (in limita a 50mA) sarcini direct de la retea (220V). Fiind optocuplor se intelege faptul ca exista izolare galvanica intre partea "de comanda" si cea "de forta".
     Deoarece nu am gasit o informatie clara vis a vis de curentul maxim pe care il poate debita pe un pin NodeMcu V1.0, am gasit de cuviinta sa folosesc 3 tranzsitoare BC547 ca drivere. 

Cablajul...

     Pentru cablaj a fost necesar sa realizez un fel de adaptor care sa imi permita scoaterea din circuit a controller-ului si utilizarea lui in alte proiecte. Asa ca am facut un soi de shield in care am "infipt" NodeMcu-ul. In rest nimic deosebit. Ce a iesit vedeti mai jos:






 

Carcasa...

     Carcasa nu este altceva decat o cutie de jonctiuni, care a fost taiata si chinuita pentru a se putea monta 3 prize modulare, releele si mataraia de cabluri :)
     Cablul de alimentare al controller-ului a fost lasat mai lung pentru a putea servi la nevoie si pentru programare.



Cam asta este. Multe multumiri lui Alex, pentru ajutorul dat la editarea video, si lui George pentru ajutorul dat la cablarea releelor.

Sa auzim de bine




3 comentarii: